مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-18اقتصادي

گفت وگوی تفصیلی| 2500 کیلومتر خط آهن به روش تهاتر نفت ساخته می شود


معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با اشاره به افتتاح خط آهن همدان - سنندج در مهرماه امسال، از تامین مالی ساخت 4 پروژه ریلی به 2500 کیلومتر خط آهن به روش تهاتر نفت خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، توسعه حمل و نقل ریلی به عنوان یکی از مهمترین پیشران های توسعه است و اهمیت این مساله برای ایران به دلیل وسعت سرزمینی و داشتن مرز زمینی با چندین کشور و نقشی که می تواند در حمل و نقل کالا ایفا کند، دوچندان می شود.

  تا سال 1401 طول خطوط ریلی کشور به 15 هزار کیلومتر رسیده و براساس نیازسنجی انجام شده، طول خط آهن کشور باید به 25 هزار کیلومتر برسد.

درباره اقدامات و برنامه های وزارت راه و شهرسازی برای توسعه خطوط ریلی و آخرین خبرها از پیشرفت پروژه ها با عباس خطیبی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به گفت وگو پرداختیم که متن آن را در ادامه می خوانید:   * افتتاح 407 کیلومتر خط ریلی در سال 1402 فارس: امسال قرار بود 4 پروژه ریلی به بهره برداری برسد.

پروژه بستان آباد خاوران در خرداد ماه افتتاح شد و سه پروژه ریلی دیگر امسال باید افتتاح شود.

این سه پروژه در حال حاضر در چه مرحله ای قرار دارند؟ خطیبی: از ابتدای امسال، در مجموعه شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در حوزه توسعه ریلی، از بین طرح های ریلی کشور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گفت وگوی تفصیلی| 2500 کیلومتر خط آهن به روش تهاتر نفت ساخته می شود

گفت وگوی تفصیلی| 2500 کیلومتر خط آهن به روش تهاتر نفت ساخته می شود